Helldivers 2’ye Neler Oluyor? Oyuncular Web
Helldivers 2’ye Neler Oluyor? Oyuncular Web de
Son dönemde en çok konuştuğumuz oyunlardan biri Helldivers 2. Küçük bir stüdyonun beklenmeyen büyüklükteki başarısı, bu hikayeyi çok daha özel kılıyor. Lakin geçtiğimiz 48 saatte yaşanan olaylar, hem Helldivers 2’nin başarısına hem de Arrowhead’in üstüne gölge düşürdü.
Gelin adım adım neler olduğuna birlikte bakalım.
İlk olarak geçtiğimiz cuma günü Helldivers 2’nin PC kanadındaki oyuncuları, oyuna giriş yaparken PlayStation Network hesaplarının olması gerektiğini öğrendi. Güncel oyuncuların 4 Haziran’a kadar Steam hesaplarını, PSN hesapları ile bağlaması gerekiyordu. Yeni oyuncular ise 6 Mayıs, yani bugün itibariyle PSN hesapları olmadan oyuna giriş yapamayacaktı.
Tarihe geçen o açıklama
PlayStation’dan gelen ilk resmi açıklamada bu kararın “güvenlik” nedeniyle alındığı belirtildi. PS cephesine göre bu durum aynı zamanda “toksik oyuncuları” belirlemede de yardımcı olacaktı.
Buradaki ilginç detay, Sony’nin daha önce de Helldivers 2’de “PSN zorunluluğu” projesini denemiş ve ciddi tepki görmüş olması. Helldivers 2’nin erken erişim sürecinde PC kullanıcıları bu karara sert tepki vermiş ve Sony geri adım atmak zorunda kalmıştı.
Bu tepkiye rağmen Sony, “bu lütuf dönemi sona erdi” ifadelerini kullanarak açıklamayı yayınladı. Haliyle bu durum oyuncuların tepkisini çekti.
24 saat içerisinde oyunun Steam sayfası inceleme bombardımanına tutuldu. Helldivers 2’nin daha önce “çok olumlu” olan Steam notu, bir anda “karışık” seviyesine kadar düştü. Öyle ki son 30 günde gelen 200.000’den fazla incelemenin sadece yüzde 18’i olumlu.
Sadece 5 Mayıs’ta 100.000’e yakın olumsuz inceleme var
Tabii fiyasko burada bitmiyor. Sony’nin bu kararının ardından Steam, PSN erişimi olmayan “bazı” ülkelerden oyunu çekmek zorunda kaldı. “Bazı” derken, 170’ten fazla ülkeden bahsediyorum. Yani Helldivers 2’nin PC pazarının neredeyse yüzde 90’ı.
Hatta Steam bu saatlerde, oyunda saatleri olan fakat PSN erişimi nedeniyle Helldivers 2’ye erişemeyecek oyunculara para iadesi yapmaya bile başlamıştı.
Bu esnada oyunun yapımcısından gelen açıklamalar da dikkat çekti. Özellikle stüdyo CEO’su Pilestedt, “sadece iyi oyun yapmak istiyorum” diyerek hayal kırıklığını oyuncularla paylaştı. Hatta bazı Arrowhead çalışanları, Discord üzerinden oyunculardan yorum yapmaya ve iade süreçlerini başlatmaya devam etmelerini istedi. Böylece Arrowhead’in Sony karşısında eli güçlenecekti…
Bu karmaşa devam ederken Sony, dün akşam saatlerinde resmen geri adım attığını açıkladı. PlayStation’ın resmi hesabından gelen açıklamada “hala PC oyuncu kitlesini tanımaya çalışıldığı” ifade edildi ve oyunculardan özür dilendi. Bu kararın ardından sabah saatlerinde oyun kaldırıldığı bölgelere de geri eklendi.
Yorum gönder