İlk Bakış – Dark and Darker Mobile Oynadık! Oyuncular Web
İlk Bakış – Dark and Darker Mobile Oynadık! Oyuncular Web de
Geçtiğimiz sene Aralık ayında KRAFTON Yayın Departmanı Kıdemli Başkanı Rafael Lim ile kısa bir röportaj yaptığımızda biraz Dark and Darker Mobile oynama fırsatı bulmuştuk. 6 ay kadar önce oyun henüz ana iskeletinden pek ileri gitmiyor olmasına rağmen 3 kişi aynı zindana girdiğimizde bizi fazlasıyla eğlendirmişti.
O nedenle Mayıs sonunda, ‘’Size yine Dark and Darker Mobile oynatacağız,’’ dediklerinde çok heyecanlandım. ‘’Eee… Ama Kore’ye gelmeniz gerekiyor,’’ dediklerinde ise valizimi toplayıp, ‘’Abi 20 saat uçak çekeceksem bu oyun ÇOK İYİ olsa iyi olur, yoksa Gangnam’ın orta yerinde çığlık atarım,’’ diyerek yola çıktım.
KRAFTON bizleri Gangnam’a tepeden bakan inanılmaz bir ofiste ağırladı. Hatta akşam manzarası o kadar güzeldi ki Instagram’da paylaşığımda gezmeye çıktığımızı düşünenler oldu. Halbuki biz hala çalışıyorduk ama hem ofisleri hem de bizleri ağırlamaları o kadar güzeldi ki hiç de iş gezisi gibi hissettirmedi desem yeridir.
Ve KRAFTON ofisinde diğer 5 yazarla birlikte saatlerce Dark and Darker Mobile oynadıktan sonra gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki KRAFTON bu oyunu mobile aktarma işini gayet iyi kotarıyor.
Gülhis: Joonseok merhabalar, sizinle tanışmak çok güzel. Birkaç ay önce Rafael Lim ile konuştuğumuzda KRAFTON’un extraction türünün geleceğine olan inancından bahsetmişti. siz Dark and Darker Mobile bazında bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Joonseok Ahn (DnDM’in Yapımcısı): Şimdi konu Dark and Darker Mobile olduğu zaman aslında bahsetmemiz gereken birden fazla tür var. Öncelikli olarak Battle Royale, sonrasında dungeon crawling (yani bizim zindan tarama dediğimiz şey) ve elbette aksiyon RYO.
Extraction’ın geleceği konusunda, biz aslında extraction ile başka türleri birleştirerek, türün içinde yeni bir tür yaratmaya çalışıyoruz. DnDM ile takip ettiğimiz yol bu.
Aaa TR mi yazıyor masada?!
Dark and Darker Mobile medya gününde salona girdiğimizde herkesin oturacağı yer ülkesine göre belirlenmişti, çünkü çağırılan bütün medyalar oyunu kendi dilinde oynadı. Evet, bu dillere Türkçe de dahil. Ve bu yerelleştirme tamamen KRAFTON’un emeği dahilinde gerçekleşiyor çünkü oyunun PC versiyonunda Türkçe yerelleştirme yok.
Bu noktada kendime biraz pay çıkarmak istiyorum çünkü Rafael Lim ile yaptığımız röportajda da sonrasında kendisiyle kayıt dışı konuşurken de Türkiye’de yerelleştirmenin öneminden çok bahsettim.
Gülhis: Peki bizim için biraz kişisel olan bir soru soracağım, sizi Türkçe’yi bir yerelleştirme dili olarak seçmeye iten neydi? Yani diğer dillere bakıyorum, İngilizce, Almanca, Japonca vesaire hep görmeye alışık olduğumuz diller. Sonra bir de Türkçe var, ki biz bu şımartmaya alışık değiliz. 😀
Joonseok Ahn: Aslında cevap çok basit, Türkiye bizim için PUBG ve PUBG Mobile’dan beri çok önemli bir ülke oldu. Orada birçok oyuncumuz var. O yüzden özellikle oyuncularımızın olduğu bir ülkeye yerelleştirme yapmak istedik elbette.
Ayrıca Türkiye’nin büyümekte olan bir market olduğunu düşünüyoruz. (Burada mobil ve mobil oyuncu marketinden bahsediyor.) Ve bu market içinde yer almak istiyoruz kesinlikle.
Ki gerçekten Dark and Darker Mobile’da her şeyi anladığınız bir dilde oynamak çok yardımcı oluyor çünkü oyunda çok detay var. Evet, düz dalıp zindan kesmek sizi bir yere kadar götürür. Ama Dark and Darker Mobile’dan maksimum extraction keyfini almak, cebinize atıp kaçırdığınız loot’lardan maksimum faydayı sağlamak istiyorsanız DnDM’in inciğini cinciğini didikleyip anlayabilmek çok önemli.
DnDM 5 farklı karakter sınıfıyla geliyor. Barbarian, Rogue, Cleric, Ranger ve Fighter. Ben keseyim biçeyimci bir insan olduğum için en çok oynadığım sınıflar Barbarian ve Fighter oldu. Hatta o kadar sardı ki Fighter, oyun için inceleme yazacağım ve diğer karakterlere de göz atmam gerektiği aklıma çok geç geldi. Cleric ve Ranger karakterlerini oynayacak vakit bulamadım. Ama henüz DnDM’in çıkışı hakkında bir tarih belirtilmediği için onları da sürpriz olarak bir sonraki oynayışıma bırakmış sayıyorum kendimi.
Bu incelemede bazı şeyleri Türkçe – İngilizce karışık yazacağım o nedenle beni affedin çünkü oyunun yerelleştirmesi yapılmış olmasına rağmen promosyonel materyaller İngilizce ve Korece. Mümkün mertebe çektiğim videolardan Türkçesini bulup kullanmaya çalışacağım ama bulamadığım yerde kafadan atmak yerine İngilizcesini kullanmayı tercih ederim.
Açıl portal açıl… ULAN AÇIL DİYORUM, PORTAL..!!!
Extraction oyunlarını sevdiğimi hep söylüyorum. Bu türü ben biraz geç keşfettim aslında, son birkaç senedir üstünde ‘extraction’ yazan her şeye atlıyorum. Ama HER ŞEYİ kaybedebilme ihtimali, ölünce pek de bir şey kaybetmediğimiz oyunların artmasıyla birlikte bana çok daha keyifli ve ödüllendirici gelmeye başladı.
DnDM de bu stresi ve heyecanı dibine kadar yaşayabileceğiniz bir oyun.
Gülhis: Son gördüğümden bu yana Dark and Darker Mobile’da çok şey değişmiş ama henüz ücretlendirme yönteminin kesinleşmediğinden bahsetmiştik. Peki oyuncuyu geri getirebilmek için ne gibi planlarınız var? Mesela günlük ödüller vesaire gibi şeyler planlanıyor mu?
Joonseok Ahn: Evet hala geliştirmemiz gereken çok şey var, bunun biz de farkındayız. Ben kesinlikle oyunun tek bir oyun seansında keyifli olabileceğini kanıtladığımızı düşünüyorum. Ama extraction stresli bir oyun türü, ve bunun yorucu olabileceğinin de farkındayız. Türün artılarını göz önünde bulundurduğumuz gibi eksilerinden de kaçmadık.
Oyuncuların geri dönebilmesi için bu stresi azaltan etmenler eklemeye çalıştık oyuna şu noktada. Bunun da başında farklı modlar ve elbette evcil hayvan ve Mercenary mekanikleri geliyor. Ana oyun döngüsü dışında oyuncuların birliktelik hissiyatını artıracak mekaniklerin onların oyunu oynamaya devam etmesini sağlayacağını düşünüyoruz.
5 karakterden birini seçip DnDM’in zindanlarına dalıyoruz. Hiçbir şey kaçırmıyorsunuz bu arada bir seçim yaparak, çünkü envanteriniz tek. Tüm karakter sınıflarını açabiliyorsunuz ve bir karakterden onun sınıfına uymayan bir loot bulursanız onu diğer bir sınıftan açtığınız karakterde kullanabiliyorsunuz. Bu en baştan bilinmesi mühim bir şey çünkü biz loot’ları hep SATTIK. Sonra bir baktık aaa… E otomatik transfer ediyormuş bu şeyler.
O nedenle aslında bir karakterden öbürüne geçerken tamamen sıfırdan başlamıyorsunuz.
Normal, Hard, Nightmare ve Hell olarak 4 ayrı zindan tipi var. 2-3 saat kadar oynadıktan sonra hepimiz Hard’a geçiş yapmıştık.
Oyun döngüsüne alışmak çok kolay. Silahlarınızı kuşanıp zindana atlıyorsunuz. Amacınız elbette sandıklardan ve düşmanlardan çıkan loot’ları cebinize doldurup kaçmak. İksirler, mücevherler, malzemeler, zırhlar… Ne var ne yok sırtlanıyoruz. Zindan içinde ayrıca size buff verebilecek heykeller de mevcut. Bir iki oynama sonrasında bunların yerini belleyip kendinize bir zindan stratejisi kurabiliyorsunuz. Tabii zindan çeşitliliği arttıkça bu taktik patlayacak mı göreceğiz, sonuçta beta sürümü bu. Ama ben bir de geçen Aralık’ta oynamış olmanın getirdiği el alışkanlığıyla neredeyse girdiğim her zindandan cebim dolu çıkmayı başardım.
Oyuncu sayısı arttığı anda bu istatistik de patlar ama şimdilik azıcık hava atayım.
Çıktığınızda ise sizi tamamen başka bir strateji alanı bekliyor. O da satıcılar. Merchant’lardan bir şeyler alıp sattıkça onlarla olan ilişkileriniz de gelişiyor ama sattığınız ürünlerin de o satıcıyla alakalı olması gerek. Yani gidip de zırh satan adama, “Abi elimde çok iyi ODUN var, ODUN ister misin ELLİ TANE,” demeyin. Oyun süreniz 3-5 saatten uzun olunca tabii size getirdikleri ürünlerin kalitesi de artacak büyük ihtimalle ama benim bunu tecrübe etme şansım olmadı pek.
Peki diyelim öldünüz ve her bir haltınızı kaybettiniz, o zaman ne olacak?! Dımdızlak Hard zindana dalınmaz! O noktada da size bir sponsor çıkıyor, bazı malzemeler veriyor ama tabii bu malzemelerin kıymeti ve özellikleri bir zindanda bulabilecklerinizden çok daha az. O nedenle elinizdeki bazı ürünleri zulanıza atmayı unutmayın. Bizde bir zulası olduğunu bile çok geç fark eden oyuncular oldu.
Gülhis: Ben oyunu ilk oynama şansı bulduğumda sadece zindana girebilmiştim ama az önceki sunumda bir sürü farklı oyun modu gördük. Oyuncuların işbirliği yapabileceği bir co-op modu var, herkesin birbirine daldığı bir Arena modu var… (Bu röportajı henüz oyunu oynamaya fırsat bulamadan yapıyorum.) Bana bu modları biraz daha açıklayabilir misiniz?
Joonseok Ahn: Elbette amacımız oyunu başka oyuncularla birlikte oynamanın da keyifli olduğu bir oyuna çevirmekti. PvP tarafında belirli kurallar koyarak bunu yapmaya çalıştık ama işimiz bitmedi tabii. Hem yeni bir PvE harita üzerinde çalışıyoruz, hem de Dark Swarm’ın olmadığı (yani Battle Royale olmayan) bir mod üzerinde de çalışıyoruz.
Ver elini vicdansız co-op!
Bakın vicdansız diyorum çünkü DnDM’in 3 kişilik co-op modunun çok acayip bir özelliği var. Birlikte giriyorsunuz ama birlikte çıkamıyorsunuz.
“Haydaaa?! Nasıl olur,” dediğinizi duyar gibiyim çünkü biz de dedik. Hatta ilk girdiğimizde çok sıkışık bir yerde kaldık ve ben küt diye çıkış portalına atladım veee….
Bir tek ben çıktım tahmin edebileceğiniz üzere.
Ki harbiden hepimizi grupça çıkarmasını bekliyordum. Salonda böyle birbirimize bön bön bakar kaldık. İki takım arkadaşım Ben ve Graysun, Boss düşmanlarla dövüşedursun, ben elimi kolumu sallayarak çıktım.
Ayıptır… Ama bu da oyuna ilginç bir mekanik katıyor. En cılızı önden mi göndereceksin, bencillik mi yapacaksın, son kişi bir başına mı kalacak yoksa tüm kaçış portallarını belirleyip bir strateji mi kuracaksınız..?
Bu modda 3 kişi olduğunuzu göz önüne bulundurarak çok daha fazla ve ÇOK daha güçlü düşmanlar var. Temizleyip çıkmak çok daha zor. Ama bu moddan aldığım keyfin de solo moddan çok daha büyük olduğunu eklemem lazım. Özellikle iki arkadaşınızı kafalayıp da girerseniz tanıdıklarla ve aynı odada çok keyifli oluyor. Bence bizim eğlenmemizin en büyük sebebi de aynı masanın etrafında birbirimize laf yetiştirerek oynuyor olmamızdı.
Joonseok Ahn (Extraction türü konusunda): Öldüğünüz zaman her şeyi kaybetmek keyifli bir durum değil. Bu da extraction türünün bir eksisi. Fakat oyun içine kurduğumuz destek sistemi, farklı modlar ve yardımcılar ile oyuncunun otomatik olarak kısa sürede yeniden ayaklarının üstünde durabilecek hale geldiği bir oyun sistemi kurmaya çalıştık.
Peki madem Beta, daha daha ne geliyor?
Dark and Darker Mobile’ın bizim tecrübe edemediğimiz ama sırf haberine bile çok heyecanlandığım bir özelliği var ki o da companion ve evcil hayvan mekanikleri. Birazdan söyleyeceğim her şey özellikler geldiğinde öyle ya da böyle biraz değişebilir, ama DnDM’in bu özellikler konusundaki planları şöyle.
Yapımcısının da söylediği gibi extraction stres katsayısı yüksek bir oyun çeşidi. Tek başına giriyorsunuz, ölsen ortada büyük loot var falan… İş böyle olunca bu stresi tek başına yaşamayın diye yanınıza mercenary ya da bir evcil hayvan alabileceksiniz. Sadece yanında şirin bir şey gezdirebilmek bile büyük bir olay bence. Yalnız olmadığın hissiyatı çok önemli.
Mercenary’ler ise AI’ın kontrol ettiği birer bot yardımcı aslında. Tabii bu mekanik hakkında çok şey bilmiyoruz henüz oyunda tecrübe edemediğimiz için ama gördüğüm görsellerden farklı mercenary’lerin farklı işlerde daha iyi olacağını, buna göre de ücretinin artacağını düşünmekteyim.
Tabii bu düşüncelerimi çok yakın zamanda hep birlikte test edebiliriz de. Çünkü Türkiye’nin bir sonraki play-test’e dahil edilmesi gibi bir planı var KRAFTON’un. Henüz bu play-test’in tarihleri belli değil, o nedenle o zamana kadar ne kadar yeni özellik eklenir bilememekle birlikte, evcil hayvan ya da Mercenary mekaniklerinden birini görmek isterim ben.
Şimdi çıkınıma bakıyorum evet, peynir, tek bir bot, oo güzel zırh, yine peynir…
Dark and Darker Mobile’ın sayamadığım daha bir sürü özelliği var. Farklı karakterlerin oynanış tarzları, sadece PvP olan Arena modu (bunu da henüz oynayamadık), değişik irili ufaklı bir sürü iksir ve güçlendirme, silahlar, zırhlar…
Fakat her şeyini anlatmaya çalışırsam bu inceleme çarşaf gibi olacak ve daha oyunun tümünü oynamadık bile.
Ama sırf buradan bence Dark and Darker Mobile’ın ne kadar dolu dolu bir oyun olacağını çıkartabilirsiniz. Endişelerim yok mu? Elbette var. Mesela yeterince harita çeşitliliği olacak mı, öbür türlü aynı yeri dön dön dur nereye kadar? En zor zindanların zorluğu nasıl olacak? Biz 3 kişilik co-op modda bir boss’u kesemedik, boss mu çok kuvvetliydi biz mi çok dandiktik…?
Ki bu endişelerimin hepsini de ekiple paylaştım KRAFTON ofisinde. Sordular da hatta, çünkü içerik istedikleri kadar aslında geri dönüş de bekliyorlardı bizden. O nedenle Dark and Darker Mobile için umutlarım hala sapasağlam.
Bizi bol mekanikli, oynaması keyifli bir extraction oyunu bekliyor. Bir sonraki Beta testte görüşmek üzere! Benimle birlikte gelin oynayın, ne dediğimi çok iyi anlayacaksınız.
Yorum gönder